|
|
Poll :: Który typ autobusu w MZK G-dz jest według Was najlepszy |
Jelcz PR-110 |
|
20% |
[ 4 ] |
Jelcz M-11 |
|
30% |
[ 6 ] |
Jelcz 120M |
|
10% |
[ 2 ] |
Jelcz 120MM/1 |
|
10% |
[ 2 ] |
Jelcz M121M |
|
0% |
[ 0 ] |
Neoplan K4016td |
|
10% |
[ 2 ] |
Scania L94UB |
|
0% |
[ 0 ] |
Scania N113CLL |
|
0% |
[ 0 ] |
Scania CL94UB |
|
20% |
[ 4 ] |
|
Wszystkich Głosów : 20 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 14:43, 29 Wrz 2006 |
|
Dla mie bezdyskusyjnie M-11 #240. Miałem okazję wczoraj nim jechać. Trzyma sie naprawdę nieźle. W środku nie słychać żadnego trzeszczenia, klekotania itp. Jak zawsze tylko silnik za głośny. A w tym roku skończył przecież 18 lat!!
Dla ułatwienia:
Jelcz PR-110 - 203, 206,208, 209, 251, 253-260, 262-268
Jelcz M-11 - 240
Jelcz 120M - 270 - 281
Jelcz 120MM/1 - 282 - 284
Jelcz M121M - 285 - 288
Neoplan K4016 td - 289 - 292
Scania L94UB - 300-303, 305
Scania N113CLL - 304
Scania CL94UB 306 |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:23, 21 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 7:52, 02 Paź 2006 |
|
Dla mnie jednak sa najlepsze te jelcze 270 - 281 ... ten odgłos silnika mi sie podoba:) ... |
|
|
|
|
Amax
Administrator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Pon 20:20, 02 Paź 2006 |
|
Robson chyba czujesz sentyment do strarych "migów"? Stawiam na 282. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 7:34, 03 Paź 2006 |
|
Też bym zagłosował na 282, gdyby nie było już Miga... |
|
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 19:08, 08 Paź 2006 |
|
A dlaczego akurat 282 ? Ja stawiam zdecydowanie na Migi. Fajne były, drażniły mnie tylko nieprzeźroczyste kabiny w wozach #220 - #228, ponieważ nic nie widziałem z mojego ulubionego miejsca tuż za przednimi drzwiami. Później taka nieprzeźroczysta kabina pojawiła sie nie wiedzieć czemu także w #232 ( przeróbka jakaś?). Co ciekawe także w dwóch Peerkach mieliśmy doczynienia z podobnym rozwiązaniem - #210 ( słynna reklama kawy Bastek), i jeżdżącym do dnia dzisiejszego #262. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 12:06, 21 Paź 2006 |
|
Celowo w powyższej ankiecie nie umieszczałem pojazdów 293 - 299. Dla mnie te "wozy" nie są autobusami tylko "nyskami". Jednak jezeli chcecie, mogę do ankiety dorzucić te "wynalazki" |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 16:50, 21 Paź 2006 |
|
Najlepszy autobus - oczywiscie 208.
z innych pr-110 - 262
M120 - 280, 275
a Michał, czy moglbys wyjasnic co masz na mysli przez nieprzezroczysta kabine ? Kompletnie nic nie widac z pozycji pasazera? Czy 262 dalej ma taka? |
|
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 19:26, 22 Paź 2006 |
|
Dokładnie tak jak piszesz. Miejsce po prawej stronie kierowcy, tuż za przednimi drzwiami jest, jak dla mnie najlepsze, ponieważ jest bardzo dobry widok na wszystko co dzieje się przed autobusem. W naszym mieście takie rozwiązanie (fabryczne) zostało zastosowane w pierwszych dziewięciu Migach, natomiast pozostałe trzy wozy, które wymieniłem wyżej zostały w ten sposób "przerobione" (nie mam pojęcia w jakim celu). Oczywiście #210 i #232 dawno przeszły już do historii, ale #262 ma się całkiem nieźle, więc można bez problemu zaobserwować to rozwiązanie. Dodam, że wóz ten miał w momencie zakupu "normalną" kabinę, jak najzwyklejsza Peerka. Trafił do Grudziądza w październiku 1991 roku, jako pojedynczy egzemplarz stanowiący "przerywnik" pomiędzy seriami #257 - #261, oraz #263 - #269. Szczegóły, które go wyróżniały spośród innych wozów ( w momencie zakupu) to malowanie, oraz prędkościomierz nowego typu, który zastosowano również w kolejnych wozach ( ostatnich siedmiu Berlietach w naszym mieście). |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 13:38, 23 Paź 2006 |
|
to bardzo ciekawe co piszesz. Nie wiedzialem ze 262 przyszedl jako pojedynczy egzemplarz. Piszesz ze wyroznial sie malowaniem, w jakim sensie? Odcienia czerwonego? |
|
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 17:51, 23 Paź 2006 |
|
Tak, różnił się odcieniem, ale nie tylko koloru czerwonego, również kolor biały był inny niż w pozostałych wozach. # 262 jako jedyny wóz w historii dotarł w takim malowaniu fabrycznym do Grudziądza. Kolor czerwony był w odcieniu hm... jakby to powiedzieć buraczkowym ( nie przychodzi mi do głowy inne określenie tego koloru), natomiast góra była śnieżnobiała, a nie kremowa jak w pozostałych wozach. Warto przy okazji zauważyć, że mieliśmy wcześniej doczynienia w naszym mieście z takim malowaniem Berlietów, z tą różnicą, że nie było to malowanie fabryczne - w takich barwach powróciły z Naprawy Głównej trzy wozy:#186, #197 i #201. Ponadto podobnym odcieniem czerwieni, ale jednak nie identycznym charakteryzowały sie cztery wozy poddane kapitalnym remontom w Kapenie w Słupsku, a były to: #181, #187, #191 i #192. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 18:28, 24 Paź 2006 |
|
dziekuje ponownie za garsc tak ciekawych detali. Nie daje mi spokoju ta kabina. Popraw mnie jesli zle mysle. Kabina pr-ki procz sciany tylnej za siedzeniem kierowcy sklada sie z drzwi i powierzchni sciany na wysokosci stopni przednich drzwi. Czy dobrze mysle ze w 262 wlasnie ta scianka na stopniach byla z dykty? Czy moze szyby tez nie mialy drzwi do kabiny?
Pisales ze 262 gore mial sniezno-biala a nie kremowa. Rozumiem ze dol tez? I czy w Grudziadzu byl autobus ktory mial rowniez czerwony waski pasek nad oknami, tuz przy dachu?
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Śro 18:42, 25 Paź 2006 |
|
Kabina kierowcy w #262 na początku niczym nie różniła się od innych standardowych kabin tego modelu. Wszystkie były identyczne, a jedyne znane mi odstępstwo od tej reguły spotkaliśmy w grudziądzkim PR-110U #163, który był "różny" pod kilkoma jeszcze względami, pisałem o tym w innym poście. Następnie były (te kabiny) przebudowywane, w efekcie czego mamy obecnie ciekawą sytuację pod tym względem w różnych miastach ( ciekawe rozwiązanie ma np jedyny chojnicki Berliet #132). Tak naprawdę, pierwszym nowym fabrycznie grudziądzkim autobusem w którym kierowca miał kabinę z prawdziwego zdarzenia "ze swoimi drzwiami", poza Migami oczywiście był Jelcz 120 M #270, według mnie jeden z najciekawszych grudziądzkich autobusów, ale o tym już przy innej okazji. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:41, 26 Lis 2006 |
|
mój najlepszy autobus to 261 |
|
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 21:14, 26 Lis 2006 |
|
Szkoda tylko, że już nie jeździ... |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 11:14, 08 Lis 2007 |
|
ja stawiam na moje ulubione 120M bo maja w sobie to cos... |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |