Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Czw 17:27, 19 Kwi 2007 |
|
Mam pytanie jaka marka autobusów w MZK jest taka jak w temacie powyżej |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 18:40, 19 Kwi 2007 |
|
Nie jestem znawcą w tym temacie ale ja jeszcze nie widziałem lub też nie trafiło mi się jechać Neoplanem który uległ by awarii. W przypadku innych naszych wozów już natrafiłem na awarię.Oczywiście nie biorę pod uwagę Scanii bo to stosunkowo nowe wozy w naszym taborze ale jak narazie nie widziałem takiej sytuacji żeby któraś miała awarię. Z pewnością dużo w tym temacie miałby do powiedzenia Robson i zapewne wie które z naszych pojazdów są najmniej awaryjne. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:05, 19 Kwi 2007 |
|
Podzielam zdanie ostrego15 być moze autobusem najmniej awaryjnym jest Neoplan ale ni można skreslac Scanii bo ona w naszym mieście "nie zdazyła " się zepsuć
pozdrawiam |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:24, 19 Kwi 2007 |
|
Kiedyś słyszałem od kierowców ,że od stanu naszych ulic pękały w Neoplanach przednie szyby.Nie wiem jak jest teraz. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 14:37, 20 Kwi 2007 |
|
Za obszerne pytanie. Jakich kryteriów chcesz użyć, Gawron? Marki, typu, przedziału wiekowego czy numeru bocznego? O jakie awarie i o jakie oszczędności Ci chodzi? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:46, 20 Kwi 2007 |
|
Chodzi mi o konkretny typ wozu (marka),chodzi mi o awaryjność oraz zużycie paliwa i smarów.Mozna by się pokusić o takie zestawienie wozy do 10 lat oraz wozy starsze niż 10 lat. |
|
|
|
|
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 21:08, 20 Kwi 2007 |
|
Niech mi ktoś wytłumaczy jak dla wozu #xxx mającego więcej niż 10 lat obliczyć zużycie smarów na przykład w ciągu 6 lub 10 ostatnich lat, ktoś to notuje ???? |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:17, 20 Kwi 2007 |
|
Może z tymi smarami przesadziłem,ale zużycie paliwa napewno notują. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 8:35, 21 Kwi 2007 |
|
Nie sądzę, żeby ktokolwiek prowadził statystyki dotyczące zjazdów awaryjnych poszczególnych autobusów. Natomiast na pewno rejestrowane jest zużycie paliwa, olejów czy innych płynów eksploatacyjnych.
Wbrew pozorom nowsze typy silników spełniające normy Euro nie są wcale ekonomiczne. Dla porównania stareńki 11 litrowy silnik SW-680 stosowany w PR-110 zużywa podobną ilość paliwa co 6 litrowe silniki MANa używane w niskopodłogowych Jelczach i Neoplanach. Oczywiście jest między nimi kolosalna różnica w emisji spalin. Ale to już inna historia. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 11:24, 21 Kwi 2007 |
|
A ile pali na 100 km taki silnik od Mana Podobno 30 litrów /100km ale mogę się mylić. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 8:16, 22 Kwi 2007 |
|
Nie, nie mylisz się. Zużycie paliwa na pewno nie przekracza 30 litrów. Spróbuję to sprawdzić.
Ostry pytał, który wg mnie autobus spełnia kryteria zawarte w temacie. Gdyby zrobić tego typu statystyki to jestem przekonany, że bezkonkurencyjny okazałby się MIG 240. Pomimo sędziwego wieku jego eksploatacja nie jest specjalnie awaryjna i kosztowna. Tak jak pisałem wcześniej w innym temacie, zarówno węgierskie podwozie jak i silnik Raba-Man udowadnia nam do tej pory, że była to konstrukcja bardzo mocna, wytrzymująca trudną eksploatację miejską. Niestety bardzo głośna praca silnika oraz tylnego mostu a także wysokość stopni skutecznie wyeliminowały M-11 z ulic naszego miasta. Na uwagę zasługuje fakt, że praktycznie wszystkie Migi w naszym mieście dojeździły "do końca" bez remontów silnikow. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 11:57, 22 Kwi 2007 |
|
Właśnie największą wadą w M 11 był tylko ten wznios podłogi(940cm).A głośna praca silnika mnie nie przeszkadza.Stojąc na przystanku już z daleka było wiadomo ,że nadjezdza właśnie MIG. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 15:44, 25 Kwi 2007 |
|
Znalazłem w necie normy zużycia paliwa, ale z Poznania. W większości zbliżone są do grudziądzkich. Z tym że np Jelcz 121M ma tam normę 42 litry, co nijak się ma do grudziądzkich warunków. Być może ich Jelcze mają inne silniki. Prawdopodobnie DAF, co może skutkować większym zużyciem paliwa. W Grudziądzu, tak jak napisałem wcześniej zamyka to się w granicy 30 litrów. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:08, 25 Kwi 2007 |
|
A jak sie mają wyniki spalania naszych Scanii wobec silników MANa stosowanych w Jelczach i Neoplanach |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 11:48, 26 Kwi 2007 |
|
Nie wiem dokładnie jakie są normy zużycia paliwa dla Scanii w Grudziądzu. Mogę tylko przypuszczać, że ze wzgledu na nowocześniejsze normy emisji spalin Euro 2 i Euro 3, te silniki muszą spalać o wiele więcej paliwa. Nie bez znaczenia pozostaje fakt sporej pojemności skokowej silników Scanii. I tak dla Scanii serii 94UB pojemność silnika to prawie 9 litrów i dla "celinek" (113CLL) jest to silnik ponad 11 litrowy. Euro 2 mają właśnie te ostatnie, a Euro 3 Scanie z seri 94UB, i w zasadzie można przyjąć, że zużycie paliwa w tych pojazdach jest podobne, kształtując się w okolicy 40 litrów. I na koniec proszę Was, nie pytajcie mnie o szczegółowe parametry silników autobusów, bo nie jestem specjalistą w tym zakresie. Owszem, ogólne informacje czy parametry nie są dla mnie tajemnicą ale ile który spala... ?? Jako ciekawostkę moge podać fakt, że silnik DSC11 używany w Celinach przy zastosowaniu innej pompy wtryskowej może osiągnąć moc 360 KM. W autobusach kształtuje sie to w okolicy 220 KM. Heh, mocna maszyna!! |
|
|
|
|
|