|
|
Autor |
Wiadomość |
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 20:31, 13 Gru 2007 |
|
Myślę. że zdecydowana większość nie powinna osobom z Grudziadza sprawiać trudności z rozpoznaniem miejsca wykonainia fotek |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
MICH@Ł
Sympatyk
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 21:02, 13 Gru 2007 |
|
Fotki naprawdę niezłe - aż chce się je oglądać |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MICH@Ł dnia Czw 21:02, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:31, 28 Kwi 2008 |
|
Prywatne tramwaje mojego kolegi.
Najpierw zdjęcia wagonu 5N (ex Bydgoszcz) wraz z doczepionym Sanokiem.
Kolejna fotka to waogn z przeznaczeniem na "imprezowy". Widoczna "klapa" na boku wagonu będzie docelowo grillem.
Mówiłem o Sanoku. Kilka fotek z remontu tego wagonu:
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:39, 28 Kwi 2008 |
|
Specyfika łódzkiej sieci jest to że tworzyły ją dwa przedsiębiorstwa. Pierwsze to miejskie tramwaje - Kolej Elektryczna Łódzka. Drugi to linie podmiejskie - będą de facto pierwszymi elektrycznymi kolejami dojazdowymi - Łódzka Wąskotorowa Elektryczna Kolej Dojazdowa. Ta spółka miała udziały w warszawskich EKD i WKD oraz z sieci tramwajów w zagłębiu dąbrowskim - tj Sosnowiec, Będzin, Czeladź i Dąbrowa Górnicza.
Po II wojnie światowej ŁWEKD na krótko była włączona do PKP. W 1948 roku na mocy dekretów ŁWEKD potraktowano jako tramwaje. Połączono jest z KEŁ tworząc MZK. W 1951 roku zmieniono strukturę spółki zmieniając nazwę na MPK. Niestety nie ocalał żaden z wagonów ŁWEKD. Jedyna zabytki to wagony KEŁ, MZK i MPK.
Pozostałością po ŁWEKD są linie tramwajowe podmiejskie. Najładniejszą jest linia do Lutomierska zwłaszcza jej końcowy odcinek najpierw wzdłuż wijącej sie rzeki Ner, a potem na przełaj prze zpole i przez perzepiękny most kratownicowy nad rzeką Ner.
P.S. - dwa posty po sobie. zawierają dużo zdjęć i wg mnie podział jest czytelny. Jeśli moderator uważa inaczej to proszę scalić. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:52, 28 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:58, 30 Kwi 2008 |
|
No nie! Ten klimat podmiejski! Ja to musze przerobic na Łasin! |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:23, 07 Maj 2008 |
|
Nieco wyżej na jednym ze zdjęć pomostu z pulpitem motorniczego wagonu Sanok widać pętlę Pólnocna. Była wybudowana w 1951 roku jako północny dworzec dla podmiejskich linii (Ozorków, Zgierz, Aleksandrów,
Konstantynów, Lutomiersk) |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 12:14, 29 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 12:12, 29 Lip 2008 |
|
No to po dłuższej przerwie coś nowego z mojego miasta.
Uruchomienie I etapu ŁTR pociągneło za sobą następujęce zmiany w łódzkiej komunikacji miejskiej.
Linia autobusowe 57 i 95 przejeżdząjące ul Piotrkowska zostały skrócone.
Linia 95 od Della i Dąbrowy skrócona do Pl. Niepodległości - wcześniej jeździła przez centrum do ul Łagiewnickiej, w zasadzie miał być zlikwidowana ale 'uratowało' ją wybudowanie fabryki Della.
Linia 57 od Marysińskiej skrócona du ulicy Radwańskiej - wcześniej dojeżdżała do ul. J. Paderewskiego przez pl. Niepodległości.
Linia 11 jest obsługiwana przez 10 sztuk PESA 122N i 3 sztuki bombardier Cityrunner już nie łączy trzech miast (Zgierz, Łódź i Pabianice) - kursuje w relacji Chocianowice - Helenówek.
Uruchomiono nową linię tramwajową 16 w relacji Kurczaki - Zgierz. Przy okazji stanowi ona linię zastreującą zlikwidowany autobus 57 w południowej cześci miasta.
Linia zainaugurowała swoje istnienie od objazdowej trasy z powodu remontu torowiska na ul. J. Paderewskiego.
Linia ma wariant 'skrócony' 16A - Kurczaki - Helenówek (kursy na przemian 16 i 16A)
Linia P - powrót tej linii z tym literowym oznaczeniem. Kursuje od Chocianowic do Pabianic. Jest linią komercyjna tj obowiązują włąsne bilety MPK-Łódź anie bilety emitowane przez gminy Łódź i Pabianice.
Wcześniej kursowała jako szczytowa linia lokalna w Pabianicach (po trasie dawnej linii 41bis - Wiejska - Duży Skręt).
Zachodnia / Ogrodowa.
Tramwaje już jeżdżą ale przebudowa jezdni
ulicy Zachodniej i skrzyzowania ulic Zachodniej i Ogrodowej dopiero się zaczyna....
Zachodnia / Legionów
Al. T. Kođciuszki / A. Struga
Al. T. Kościuszki / Al. A. Mickiewicza
F. Żwirki / Al. T. Kościuszki
Nowy przystanek na zamkniętej dla ruchu kolówego fragmencie ul. F. Żwirki.
Piotrkowska / Pl. Niepodległości
Nowy przystanek autobusow-tramwajowy w miejsce dwóch zlikwdowanych przy pl. W. Reymonta i na placu Niepodlełości.
Pabianicka / Pl. Niepodległości
Pabianicka / Chocianowice
Krańcówka która niedługo zostanie zlikwidowana po wybudowaniu C.H. Ikea wraz z noiwa pętlą tramwajową.
wnętrze wagonu PESA 122N
A przy okazji - Skody zakupione do Wrocławia - niezbyt udany zakup. Problemem jest mała pojemność wagonu. PROTRAM'owskie 205'ki mieszczą a więcej pasażerów. Pomijam 'słynną' kwestię niedopasowania profilu kół tego tramwaju do szyn połóżonych na nowowyremontowanych trasach....
Nasza PESA pomimo iż pozornie jest kopią Cityrunnera oferuje więcej przestrzenia dla pasażerów. Nie jest aż tak ciasno - mimo iż i jest nieznacznie szersza (PESA 2350mm, Cutytrunner 2300mm) i trochę dłuższa - 31820mm kontra 29500mm Cityrunnera.
!00% niekij podłogi za cene braku skrętnych wózków - a to oznacza szybsze zuzwanie szyn na łukach. Niestety zarówno PESA i Cityrunner nadal mają pełne osie.
Ale ma swoje wady.... Szyby nie zatrzymują podczerwieni. Pomimo klimatyzacji latem w upalny dzień po południu wagon jest piekarnikiem.... Oczywiście z racji klimy okna pozamykane na klucz.... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:43, 29 Lip 2008 |
|
Tramwaje Podmiejskie. wiadomo Łódź. Inni dodadzą jeszcze GOP ze swoją siecią linii tramajowych łączacych miasta tego regionu.
ale tuż za naszą miedzą można znaleźć podmiejskie tramwaje. Oto fotorelacja z mich ostatnich weekendowych wypadów 'tramwajofilskich'.
Most i Litvinov
Dwa miasta posiadające wspólną, niewielką sieć tramwajową.
Most to obiecnie zbudowane od podstaw miasto. Na miejscu danwgo miasta Most znajduje się obecnie kopalnia odkrywkowa.
Funckjonuja trzy relacje:
Litvinov (citadela, Poliklinika) - Most południowa cześc miasta
(Intrerspar, Most DP)
Litvinov (Citadela, Poliklinika) - Most Hlavni Nadrazi
Most hlavni Nadrazi - Most południowa częsć miasta
Litvinov, przystanek Poliklinika
Most, krańcówka Hlavni Nadrazi
Brno
Brno ma jedną
podmiejską linie tramwajową - linia 2:
Brno Zemedelska - Brno Hlavni Nadrazni - Brno Ustredniu Hrbitow
Smycka - Modrice Smycka
Czas przejazdu 33 minuty (odcinek podmiejski: 5 minut)
Modrici
krańcowka Modrice Smycka:
Liberec - Jablonec n. Nisou
Linia podmiejska 11 Liberec Viadukt - Liberec Hlavni Nadrazi -
Liberec Fugnerova Terminal MHD - Liberec Vratislavice - Jablonec
Prosec - Jablonec Tyrsovy Sady
Generalnie bardzo malownicza trasa - teren górzysty - spory odcinek
podmiejski z dala od drogi - nieco wyżej od niej ale niżej od
równolegle biegnącej linii kolejowej. Tereny zalesione,
infrastruktura linii typowo kolejowa (np. sygnalizatory).
Czas przejazdu 35 minut (odcinek podmiejski 14 minut)
Jablonec
krańcówka Jablonec Tyrsovy Sady:
przystanek Liberecka
przystanek Menirna:
pomiędzy przystankami Menirna i Zelene Udoli
przystanek Zelene Udoli:
przystanek Novy svet:
przystanek Prosec Skola:
Ostrava
Linia podmiejska 5: Ostrava Versinska - Vresina - Nova Plzen -
Krasne Pole - Dolni Lhota - Horni Lhota - Zatisti
Prawie w całości przebiega poza granicami miasta. Charakter tpowo
kolejowy, spore odcinki leśne, teren górzysty. Czas przejazdu 20
minut (odcinek podmiejski 15 minut)
Zdjecia:
Vresina
przystanek Vresina
Dolni Lhota
przystanek U Obory
przystanek Dolni Lhota:
Horni Lhota
przystanek Horni Lhota:
Zatisti
krańcówka Zatisti:
Halle (Saale)
Linia podmiejska 5:
Halle Krolllwitz - Halle Hauptbahnhof - Schkopau - Merseburg -
Leuna - Daspig - Kroelwitz - Kirchfaehrendorf - Bad Duerrenberg
w dni wolne od pracy i poza szczytem nieco odmienna trasa trasa
powrotna:
Bad Duerrenberg - Kirchfaehrendorf - Kroelwitz - Daspig - Leuna -
Merseburg Leunaweg - Merseburg Sued - Merseburg Zentrum - Schkopau -
Halle Hauptbahnhof - Halle Kroellwitz
Trasa w Merseburg ma odgałęzienie do krańcówki Marseburg Sued na
przystanku Mersebug Leunaweg.
W dni robocze w godzinach szczytu kursuje w Merseburg linia lokalna
15 - Merzeburg Zentrum - Merseburg Leunaweg - Merseburg Sued
Czas przejazdu linii 5 to 92 minuty (odcinek podmiejski 45 minut).
Długość trasy lnii 5 to okoló 30km.
W Merseburgu jest zajezdnia tramwajowa, obecnie pełniąca rolę magazynu
dla odstawionych tramwajów Tatra T4D
Bad Duerrenberg
krańcówka linii 5 w Bad Duerrenberg
przystanek Platz der Freiheit w Bad Duerrenberg
Kroellwitz
Leuna
Merseburger Strasse, przystanek Sachsenplatz
Merseburg
przejazd pod wiaduktem przy przystanku Leunaweg gdzie jest
rozwidlenie linii do Merseburg Sued i do Bad Duerrenberg
przystanek i krańcowka linii lokalnej 15 - Merseburg Zentrum
Weisse Mauer, przystanek Lindenstrasse
Schkopau
Merseburgstrasse przystanek Am Schloss
Lepizig
W Leipzig są cztery linie tramwajowe wyjeżdżajace poza granice
miasta:
do Markkleeberg West - linia 9
do Markkleeberg Ost - linia 11
do Schkeuditz - linia 11
do Taucha - linia 13
Linie do Markkleeberg rozgałęziają się w południowej dzielnicy
Leizpig'a - Connewitz.
Linia 9:
Leipzig Thekla - Leipzig Hauptbahnhof - Leipzig Connewitz Kreuz -
Markkleeberg Bahnhof - Markekleeberg West
Czas przejazdu: 47 minut (odcinek podmiejski 8 minut)
Linia 11:
Markkleeberg Ost - Leizpig Doelitz - Leipzig Connewitz Kreuz -
Leipzig Haupbahnhof - Leipzig Wahren - Modelwitz - Schkeuditz
Linia posiada skrócone relacje do Leizpig Doelitz i Leipzig Wahren.
Przy tej trasie w polbizu krańcówki Leipzig Wahren jest zajezdnia
muzeum komunikacji miejskiej (Moeckern - Historische
Strassenbahnhof).
Czas przejazdu 61 minut. odcinek podmiejski Schkeuditz: 6 minut,
Markkleeberg Ost: 3 minuty
Linia 13:
Leipzig Knautkleeberg - Leizpig Grosszschocher - Leipzig
Hauptbahnhof - Taucha
Linia posiada też drugą relację od Taucha do Leipzig Grosszschocher
Czas przejazdu 55 minut (odcinek podmiejski: 6 minut)
Markkleeberg
krańcówka Markkleeberg Ost:
przystanek Markkleebeg Ost:
przystanek Markkleeberg Forsthaus Raschwitz:
krańcówka Markkleeberg West
przystanek Markkleeberg Bahnhof:
Schkeuditz
przystanek końcowy Schkeuditz:
krańcówka Schkeuditz:
W głębi widać budynek dawnej zajezdni tramwajowej.
przystanek Gartenstadt
Taucha
krańcówka Taucha:
Dresden
Dresden ma jedną tramwajową linię podmiejską - 4:
Dresden Laubegast - Dresden Postplatz - Radebeul Ost - Radebeul
West - Coswig - Weinboehla
Dwa warianty - pierwszy do Weinboehla (co drugi kurs linii) drugi do
Radebeul West.
Czas przejazdu: 84 minuty (odcinek podmiejski; Radebeul West 14
minut, do Weinboehla 32 minuty)
Radebeul
przystanek Gradsteg:
przystanek Moritzburger Strasse:
Coswig
przystanek coswig Zentrum Boerse:
przystanek Radebeuler Strasse:
pryystanek Auerstrasse
pryystanek Steinbacher Weg
Weinboehla
Widok zprzystanku Steinbacher weg w kierunku krańcówki Weinboehla
krańcówka Weinboehla:
Woltersdorf
Krótka linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Berlin Rahnsdorf z miasteczkiem Woltersdorf. Długość linii 5,6km.
Szerokośc toru 1435mm. Kursują na tej linii dwuosiowe, zmodernizowane tramwaje Gotha T59E
Berlin
pobliże krańcówki Rahnsdorf Bahnhof
Strasse nan Fichtenau, przystanek
Woltersdorf
Berliner Strasse, krańcówka Woltersdorf Schleuse
Berliner Strasse, przystanek Thaelmannplatz
Berliner Strasse, przystanek Berlinerplatz
Wnętrze wagonu Gotha T59E
Schoeneiche, Ruedersdorf
Linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Berlin Friedrichshagen z miasteczkami Schoeneiche i Ruedersdorf. Długość linii 14,1km
Szerokośc toru 1000mm. Kursują na tej linii dwuosiowe, zmodernizowane tramwaje Duewag GT4 oraz wagony Tatra KT4D
Berlin
Schoeneicher Strasse krańcówka Friedrichshagen Bahnhof
Ruedersdorf
Marienstrasse, krańcówka Alt-Ruedersdorf
Bergstrasse, przystanek Breitscheidstrasse
Schoeneiche
Zajezdnia przy Dorfstrasse
Puschkinstrasse, przystanek Rahnsdorfer Strasse
Wnętrze wagonu Duewag GT4
Strausberg
Małe miasteczko położone w pobliżu Berlina. Linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Strausberg z centrum miasta Strausberg. Długość linii 6,2km
Szerokośc toru 1435mm. Kursują na tej linii tramwaje Tatra KT8D5. Nie jest linia podmiejska (całośc trasy wewnątrz gniac miasteczka Strausberg) ale jest cześto wytmieniania razem z dwoma powyższymi liniami.
August-Bebel-Strasse, krańcówka Lustgarten
Am Stadtwald, przystanek Hegermuehle
Rudolf-Egelhofer-Strasse krańcówka S-Bahnhof
Kirnitzschtalbahn
Bad Schandau,
Kirnitzschalstrasse, krańcówka Stadtpark
Kirnitzschalstrasse w pobliżu krańcówki Stadtpark
Zajezdnia
Mijanka Scheiderweiche
Krańcówka Lichtenhainer Wasserfall
Wagon MAN
Wagon Gotha B 2-62
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:59, 29 Lip 2008 |
|
Moje ostatnie wypady weekendowe tramwajofila...
Liberec - Jablonec
Liberec
Jablonec
Brno
Olomouc
Ostrava
Dresden
Leipzig
Zabytki w Leipzig w zajezdni Moeckern - Historische
Nocny punkt przesiadkowy przy dworcu głównym.
Willy-Brandt-Platz, przystanek Hauptbahnhof
Halle(Saale)
Nocny punkt przesiadkowy przy rynku
Talamtstrasse przystanek Marktplatz
Marktplatz, przystanek Marktplatz
Potsdam
Frankfurt am Oder
Cottbus
|
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 14:18, 29 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 14:11, 29 Lip 2008 |
|
Przegląd taboru tramwajowego
Tak na podsumowanie - głównie dla bardziej ciekawskich w kwestii taboru szynowego...
Czechy
Inekon 01 Trio
Skoda 03T
Astra, Anitra
Vario LF
Produkowany w trzech wariantach: jednoczłoowy Vario LF, dwuczłnowy Vario LF2 i trójczłonowy Vario LF3
Tatra KT8D5
Oryginalnie wagon dwukieruinkowy. Dwie zmodernizowane wersje, druga modernizacja z przebudowa wagonu na jedniokierunkowy.
Tatra T6A5
Tatra K2
Modernizacje
Tatra T3
Dwa warianty modernizacji, pierwszy z wstawieniem sekcji niskopodłogowej.
Niemcy
Bombardier NGT12-LEI Classic XXL
Siemens Combino
Bombardier MGT-K
NGT6WL Leoliner
Bombardier NGT D8DD
Dwie wersje osmioosiowa NGT D8DD i dwunastoosiowa NGT D12DD.
Na zdjęciu poniżej to ten z lewej.
Poza minimalnymi róznicami bardzo podobny do starszej generacji DWA Bautrzen NGT6DD i NGT8DD.
DWA Bautzen NGT6DD
Dwie wersje sześcioosiowa NGT6DD i ośmiosiowa NGT8DD (wyprodukowana już jako Bombardier)
Duewag MGT6D
Duewag GT6N
Tatra KTNF6
Zmodernizowany wagon KT4D z wstawionym członem niskopodłogowym.
Bombardier NB4
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |