Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:02, 22 Wrz 2006 |
|
Teraz czekam na wasze pomysły co do dojazdu do carrefoura galeri praktikera i w przyszłości mam nadzieje ze do multikina... Jezeli chodzi o moje zdanie..to napewno linia 13 w weekendy i dluzej powinna kursowac...i moze przez dworzec pkp..puscic..nie wiem. a co do rzadza strzemięcina mniszka kopernika ... Wg mnie nadawało by sie 21, bo jezeli po przejechaniu ulicy Bydgoskiej skręcało by w Konarskiego i dalej jechało na hallera..to omijało by tylko jeden przystanek na hallera gdzie wydaje mi sie ze jezdzi wystarczająca ilośc autobusów na lotnisko i do szpitala.....Jakie są wasze pomysły ? ... |
|
|
|
|
Hi Jack
Gość
|
Wysłany:
Pią 23:26, 22 Wrz 2006 |
|
Według mnie pomysł z linią 21 jest jak najbardziej słuszny, ale tylko w stronę Lotniska. Zauważ że w kierunku Mniszka opuścisz dwa znaczące przystanki. Pierwszy przy Cmentarzu, a drugi w ulicy Bora Komorowskiego. Co do 13... napewno zwiększenie częstotliwości kursowania tej lini + dni wolne, a dodatkowo skierowałby ją na stare Lotnisko. Poza tym przez Konarskiego widziałbym linię 18, jak i w jedną i drugą stronę. |
|
|
|
|
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 5:16, 23 Wrz 2006 |
|
Ja bym stworzył nową linię, która będzie się zatrzymywać przy samym centrum handlowo - rozrywkowym. Przebieg trasy przez dzielnice Grudziądza zostawiam ekspertom, są mądrzejsi ode mnie w tej dziedzinie. Ja proponuję tylko to by autobus dojeżdżał do kompleksu handlowego. Znając życie konkurencja napewno coś knuje w tym kierunku |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 8:48, 23 Wrz 2006 |
|
Hi jack..tak zapomniałem dodac ze 21 tylko w jedną stronę . powrót już przez cmentarz bo to jedyny autobus do mniszka... Mysle również że 18 była by dobrym rozwiązaniem ale oczywiscie jej częstotliwośc musiałby zostać zwiększona..Mam tylko nadzieje że mzk ma jakieś palny bo to juz za miesiąc otwarcie..a tu narazie cisza...bo do busa MARKO nie wsiąde.. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 9:19, 23 Wrz 2006 |
|
Tworzenie nowych linii, czy zmiana już istniejących na pewno pociąga za sobą długotrwałe formalności. Na to nie ma już czasu, a konkurencja nie śpi. Dlatego jedynym w tej chwili rozwiązanem, jak sądzę, jest stworzenie wzorem innych miast linii "darmobusowych". Taki "darmobus" rozpoczynałby kurs w określonym punkcie miasta, a kończył bez przystanków pośrednich, pod centrum handlowym. Za uruchomienie darmowej linii np. z Rządza do tego centrum handlowego, na pewno Carrefour zapłaciłby każde pieniądze, żeby zabrać klientów konkurencji - Realowi, to chyba logiczne, no nie? |
|
|
|
|
Amax
Administrator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Sob 10:26, 23 Wrz 2006 |
|
Na pewno masz rację Robson, że puszczanie jak to nazwałeś "darmobusa" to odbieranie klientów Realowi, ale jest i druga strona medalu, a mianowicie spadek przewożonych osób z Rządza, co może stanowić zagrożenie na przykład dla istnieniejącej linii komercyjnej A3. Chociaż ma ona trochę inne zadanie niż miałby "darmobus", to podejrzewam że ilość podróżnych znacznie by spadła. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 10:31, 23 Wrz 2006 |
|
Ale kasa z darmobusów, jeżeli oczywiście będą w dyspozycji MZK, a nie konkurencji, i tak wpłynie do MZK. W przypadku kiedy darmobus będzie u konkurencji, to oczywiście masz rację. |
|
|
|
|
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Sob 20:52, 23 Wrz 2006 |
|
A nie można istniejących juz linii skierować o 200 metrów w lewo bądz w prawo ???? Wystarczy jeden przystanek i jakaś pętla bądź wydzielony obszar przy Carrefour by autobusy mogły zawracać i jechać dalej. 14, 21, 3 i pozostałe linie przejeżdzające obok centrum ulicą Hallera mogłyby skręcić to w lewo bądz prawo (w zależności skąd jadą) zachaczyć o Carrefour, zawrócić i jechać dotychczasową trasą. Tanio (chyba ), szybko i solidnie. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 9:14, 24 Wrz 2006 |
|
No kolo Carrefoura jest przecięż rondo czyli kazdy autobus (3.14.15.16.18. 21. A1, A2. A3 . B1) mógłby po zatrzymaniu sie na przystanku przy ulicy hallera skręcać w al. solidarności tu zatoczka.. zawrócic po prostu na rondzie i pworót na hallera (3 minuty raptem i oczywiście takie rozwiązanie tylko w jedną stronę bo mieszkańcy lotniska mogliby dojechasc tam po zwiększeniu częstotliwości kursowania linią 13) Jeżeli chodzi o darmobusy to chyba sa to darmoautobusy..jednak nie widziałem w innych miastach by takie autobusy nie zatrzymywały sie na przystankach MZk.. wg to byłoby nie dobre zeby jezdziły darmowe autobusy. MZK powinno zająć się jak najszybciej tą sprawa..Wg mnie w gre wchodzi rozwiązanie takie , że wszytskie autobusy wjeżdzają na al. solidarnosci i zawracaja na ronddzie albo 21 jedzie przez konarskiego (mniszek, rzadz, strzemiecin, kopernik), 18 no i oczywiscie 13 (zwiększona częstotliwość). Ja osobiście gdybym zarządzał tym to wybrał bym wariant numer 1 , czyli ze kazdy autobus zatrzymuje sie przy carrefourze i zawraca na rondzie ! Tylko, że jakoś nie widze aby powstawała tam jakas duża zatoczka. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 15:14, 24 Wrz 2006 |
|
BuGGie, Amax przecież napisał Ci w poprzednim temacie jakie są nakłady finansowe i czasowe przede wszystkim przy tego rodzaju sprawach. Ja wyżej napisałem, że priorytetową sprawą jest niedopuszczenie konkurencji do linii "darmobusowych". Tak darmobusowych, a nie darmoautobusowych. Takie nazewnictwo zostało przyjęte w miastach, gdzie one funkcjonują (patrz Toruń). Owszem, zgadzam się z Twoimi propozycjami. Tylko co po nich, gdy "darmobusami" będzie już jeździć konkurencja? Kto wsiądzie wówczas do autobusu MZK i zapłaci za bilet, jeżeli będzie mógł pojechać za darmo konkurencją? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 19:16, 24 Wrz 2006 |
|
Czyli nie rozumiem chcesz przez to pwoiedziec , że MZK ma omijać to miejsce? skąd wiesz, że będzie tam jeździła konkurencja? i na dodatek za darmo...? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 19:25, 24 Wrz 2006 |
|
Absolutnie, MZK nie powinno w żaden sposób omijac tego miejsca. A "darmobusy" w innych miastach są łakomym kąskiem dla różnych firm przewozowych. Dlatego śmiem twierdzić, że konkurencja i w naszym mieście będzie robiła wszystko, aby te linie (marketowe) zdobyć. Idea darmobusów polega na tym, że przewoźnik ma dowieźć klientów do sklepu, a płaci za to supermarket, niezależnie od tego ilu pasażerów przewiezie np. w ciągu miesiąca. |
|
|
|
|
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Nie 20:08, 24 Wrz 2006 |
|
Ja nadal jestem za tym by wszelkie linie poruszające się ulicą Hallera skręcały pod sam Carrefour - jak najbliżej - zawracały i jechały dalej. To zbierze ludzi z dużego obszaru miasta.
Tramwaje tam nie dojadą |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 21:39, 24 Wrz 2006 |
|
Na wszelkie formalności związane z lokalizacją nowego przystanku czy też zmiany trasy funkcjonującej już linii potrzeba kilka tygodni. Do tego zmiany rozkładów jazdy, czasy przejazdów i inne tego typu historie... To już chyba prościej i szybciej wstawić nową linię. Jeżeli się mylę, niech mnie Amax poprawi. |
|
|
|
|
admin
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pon 6:22, 25 Wrz 2006 |
|
Zawracanie autobusów linii 21 czy 18 przy rondzie raczej nie wchodzi w grę, ponieważ potrzebny byłby do tego przystanek którego, w tej chwili nie ma i nie będzie (przy rondzie). Najrozsądniej byoby zwiększyć częstotliwości 13. Tylko w tym rozwiązaniu jest drobny szczegół - potrzebna jest 100% akceptacja ZKM-mu dla takiego rozwiązania.
Co do linii komercyjnych i ewentualnej konkurencji tzw. darmobusów mamy przygotowane pewne rozwiązania.... ale do chwili ich wdrożenia nie będziemy ich ujawniać i myślę, że wiecie dlaczego. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|