Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Czw 10:27, 09 Sie 2007 |
|
Nie wiem czy zauważyliście, ale Amax na swojej stronie umieścił właśnie taki schemat linii tramwajowych [link widoczny dla zalogowanych] Wg mnie tego typu rzeczy są potrzebne i powinny "jeździć" we wszystkich autobusach i tramwajach. A i na przystankach by się przydały a wręcz by były nieodzowne. Fajnie zrobiona ta mapka. Na uwagę zasługuje fakt umieszczenia planowanej linii do Mniszka. Tylko z Mniszkiem ma to niewiele wspólnego. Nie sądzę, żeby ludki z Mniszka taki kawał dygali, żeby się jechnąć tramwajem (co Ty na to, Gawron?), |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 11:24, 09 Sie 2007 |
|
Fakt, mapka estetycza, ciekawie opracowana - nawet jej "podkład" jest bardzo ciekawy. O przydatności tego typu schematów nawet nie bede się rozpisywał, bo hyba dla każdego jest ona oczywista.
A co do szczegółów technicznych - przydała by się jakaś legenda, bo ktoś dowcipny, albo niekumaty może nie wiedzieć, o co chodzi w tych zielonych przystankach na skrajach tras (czyli info, że to ostatnie przystanki dla wysiadających; choć ja w ten sposób raczej wyróżnił bym przystanki początkowe, a nie końcowe).
Pomyślał bym jeszcze nad wykonaniem jednego "kółka" dla wszystkich linii zatrzymujących się na danym przystanku, zamiast osobnych dla każdej linii - już to wygląda dziwnie, a co dopiero gdybyśmy mieli więcej linii .
Prosze jednak nie odczytywać moich uwag jako próby obniżenia wartości mapki. Mimo wszystko, uważam, że jest świetna, a poza tym, to pewnie nie jest jakaś "ostateczna wersja" - pewnie bliżej jej do dema - udanego zresztą
A swoją drogą - jak otworzyć mapkę z pozomu strony - odsyła do niej jakieś menu, link? |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 11:55, 09 Sie 2007 |
|
Schemat jest ładny i czytelny brawo dla Amaxa.Kiedyś jak jeszcze działało KMKM to nasz kolega Łukasz pracował nad schematem wszystkich linii(tramwajowych i autobusowych).Było kilka wersji jednak ostatecznie to się nie udało.Potem koło się rozpadło.------------- Tramwaj do Mniszka w takiej wersji będzie bardziej przydatny osobom pracującym w okolicach Składowej.Chociaż gdyby ograniczyć kursy albo wogóle zawiesić autobusową 2 ludzie byli by zmuszeni iść jednak na tramwaj za tory PKP. Tam ma powstać węzeł przesiadkowy z autobusu na tramwaj dla linii podmiejskich.Jednak myślę ,że wiadukt do Mniszka jest konieczny.Może nie od razu,ale za kilka lat jak się pobuduje tramwaj do Mniszka. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:42, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 15:06, 09 Sie 2007 |
|
Oj, Gawronie... Zapominasz tylko o jednaj sprawie. Gdyby zlikwidowało się, bądź ograniczyło kursy autobusowej deójki, to zapewne ludzie zbyt długo nie chodzili by przez tory na tramwaj, lecz pojawiłby się jakiś "dobrodziej" i zorganizował busiarską linię do "samego" Mniszka. W tym momencie pielgrzymki na tramawaj by się skończyły, a MZK miałby straty - bo straciłby dochody z zawieszonej dwójki (o ile, oczywiście, w ogóle jest ona dochodowa), a takze z pustych przebiegów tramwajów do Rządza.
Jełśli miałbym oceniać pomysł przedłużenia T2 do Mniszka w obecnie panującym zamyśle, to uważam, ze to niezbyt sensowny pomysł. Gdybym jednak miał już go zaakceptować i zaproponować rozwiązanie, które miało by zwiększyć jego sensowność, to oczywiście proponowałbym wiadukt nad torami i tramwaj aż do centrum osiedla. To jednak zapewne nie wchodzi w grę. W tej sytuacji trzeba by zorganizować węzeł przesiadkowy i wprowadzić linię dowożącą pasażerów do centrum Mniszka. Sens to rozwiązanie miało by jednak tylko wówczas, gdyby przesiadka z tramwaju na tą "cudną" linię nie wiązało się z dodatkowym kosztem. Jak to zrobić - chyba jedynym względnie sensownym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie biletów czasowych (najlepiej już na całej sieci) z możliwością przesiadania się (bo wszelkie bilety przesiadkowe, dwukrotnego kasowania, to raczej tyko duże utrudnienie. Mimo wszystyko jednak, wprowadzenie przesiadek - nawet nie wiążących się z dodatkowym kosztem, bedzie dla pasażerów dużym utrudnieniem, bo sami wszyscy wiedzą, jak na ogół funkcjonują przesiadki |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Czw 15:12, 09 Sie 2007 |
|
Jedyny sensowny powód dla mnie żeby przedłużyc sie tramwajową do mniszka to utworzenie na Składowej zajezdni tramwajowej. Dla mnie inne rozwiązanie nie byłoby zbyt sensowne |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 16:12, 09 Sie 2007 |
|
Jasin napisał: |
Jedyny sensowny powód dla mnie żeby przedłużyc sie tramwajową do mniszka to utworzenie na Składowej zajezdni tramwajowej. Dla mnie inne rozwiązanie nie byłoby zbyt sensowne |
Właśnie takie są plany by zajezdnię tramwajową przenieść na Składową.Rammsteinfan pomysł z przesiadką bez kasowania biletu jest sensowny ale to tylko do czasu budowy wiaduktu nad torami PKP. |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 16:19, 09 Sie 2007 |
|
Czyli - siląc się na dobry humor - "do końca świata i o jeden dzień dłużej" Sami dobrze znamy grudziadzkie realia |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Czw 16:28, 09 Sie 2007 |
|
Prędzej Mniszek przebudują i przeniosą na drugą stronę niż zbudują wiadukt |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Czw 16:31, 09 Sie 2007 |
|
Generalnie, to chyba dobre porównanie. A tak na serio, to jest też koncepcja zrobienia wykopu dla linii kolejowej - nie takiego pełnego, tylko częściowego, ale wówczas łatwiej byłoby budowac wiadukty. Bo w obecnym układzie taki wiadukt musi być bardzo wysoki, a przez to, przy zachowaniu rozsądnej stromosci - również długi, przez co droższy i trudniejszy do wciśnięcia - chocby w rejonie Mniszka. Ale wykop to jeszcze bardziej odległa przyszłość. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 16:39, 09 Sie 2007 |
|
rammsteinfan napisał: |
Generalnie, to chyba dobre porównanie. A tak na serio, to jest też koncepcja zrobienia wykopu dla linii kolejowej - nie takiego pełnego, tylko częściowego, ale wówczas łatwiej byłoby budowac wiadukty. Ale wykop to jeszcze bardziej odległa przyszłość. |
Ponoć jeden z wice prezydentów skupuje krety,a więc coś jest na rzeczy |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:26, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Czw 17:16, 09 Sie 2007 |
|
Nie zrozumiałem za bardzo o co chodzi
Poza tym ja jestem realistą. Jedynym celem jest chyba tylko przeniesienie zajezdni na składową. Bo jak dla mnie (powtarzam się) całkowitym bezsensem jest budowanie linii DO MNISZKA skoro do tego mniszka tramwaj ma wogóle nie wjeżdżac |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 17:30, 09 Sie 2007 |
|
Jasin napisał: |
Poza tym ja jestem realistą. Jedynym celem jest chyba tylko przeniesienie zajezdni na składową. |
No i tak będzie Nie wiem czy wiesz ale w 1978r był tramwaj do Mniszka tak mniejwięcej do wysokości ulicy Jeziornej.Ale była to fuszerka i po paru miesiącach ruch zawieszono.Jasin a co sądzisz o planach rozbudowy sieci tramwajowych do innych dzielnic miasta |
|
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Czw 17:42, 09 Sie 2007 |
|
Co sądzę ? W tematach tramwajowych nie za bardzo się udzielam, wyjątkowo zabrałem głos. A więc tak: (dalej jestem realistą )
-Strzemięcin - wymieniam jako pierwszy gdyż najbardziej wiadomy jest powód jego odpadnięcia
- Lotnisko (ew. Węgrowo) - Koszt budowy torowiska WYDAJE SIĘ główną zaporą: np. przebudowa wiaduktu na Hallera... przemilczmy. Gdyby puścic tory gdzie indziej - np. ponad/pod torami pkp - niemożliwe - to samo co w przypadku Mniszka. Jest jeszcze inne wyjście - zrobic "skrzyzoowanie" torów na c\Chełnińskiej obok zakładów mięsnych i puścic jakos tory przez tory kolejowe i potem ulicą Chopina, Bora- Komorowskiego i Hallera. (Bardzo łądnie wyglądałyby tramwaje w parku ale to już moja fantazja ) I dalszy przebieg wiadomy - w kierunku Lotniska/Węgrowa. Pętla mogłabyc w okolicach garaży na Polskich Skrzydeł
Tuszewo - Była o tym już kiedyś dyskusja na tym forum
Owczarki - także astronomiczne koszty, w grę wchodziłoby też ukształtowanie terenu.
Przepraszam za błedy w pisowni i w szczególności w składni ale cóż... Dzisiaj nieogarnięty jestem |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 17:47, 09 Sie 2007 |
|
Jasin napisał: |
Co sądzę ?
Owczarki - także astronomiczne koszty, w grę wchodziłoby też ukształtowanie terenu.
|
Do Owczarek gdyby puścić to Paderewskiego to nie ma żadnych przeszkód terenowych.A co do linii do Węgrowa to przejście nad torami PKP miało by być koło stacji Orlenu na Chełmińskiej. |
|
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Czw 17:53, 09 Sie 2007 |
|
Ja bym zrobił tak żeby ta linia zachaczała o Carrefour A o Owczarkach moja wypowiedź była taka gdyż nigdy tam nie byłem A tramwajów na strzemięcinie nawt gdyby jakimś cudem sie pojawiły to bym nie zaakceptował |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|