Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 12:33, 30 Maj 2007 |
|
Wczoraj Prezydent Malinowski był w Elblągu chciał tam zobaczyć(nauczyć się)jak sie pozyskuje kasę na rozwój lini tramwajowych.Tramwaj do Mniszka ma powstać jeszcze w tej kadencji.Przy okazji budowy tej linii zakupi się dwa nowe wozy tramwajowe i kilka autobusów ,a wszystko to za kasę z UE.Tramwaj do Wegrowa nie powstanie tak szybko.Prędzej powstanie linia na Lipową ZSR,bo przy Granicznej ma powstać Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz kościół na Lipowej. A wszystkich pasażerów z Tarpna dowozić będzie tramwaj.Był już kiedyś taki projekt(za komuny),ale teraz tramwaj pójdzie inną trasą. Laughing |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 14:28, 30 Maj 2007 |
|
Tramwaj na lipową?? Któredy niby miała by trasa przebiegać i co to są 2 nowe wozy?? Czy to wogóle starczy na obsługę linii do mniszka?? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:19, 30 Maj 2007 |
|
Dwa wozy to też moim zdaniem za mało np.Elbląg kupił 6 szt.Trasa miałaby biec od pętli w Tarpnie dalej Paderewskiego ,za piekarnią przeszłaby na łąki dalej przecięłaby Graniczną i dalej przecięcie na Lipowej przy granicy obszaru zabudowanego od strony Tarpna Dąb .Pętla miałaby być przy Rolniku obok istniejącej pętli autobusowej.Plany nieznacznie mogą się zmienić.Zależy to od tego gdzie i jak szybko przyjdą inwestorzy w SSE. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:27, 31 Maj 2007 |
|
Nie wiem jakie są plany rozwoju Grudziądza, ale po przytoczonych powyżej planach rozwoju komunikacji szynowej mam nieodparte wrażenie, że w naszym mieście tramwaje będą głównie używane do straszenia zajęcy i bażantów na północnych i południowych łąkach naszego miasta.
Nie wiem, Gawron, czy zdajesz sobie sprawę jaki jest koszt zakupu 6 nowych tramwajów. Obrazowo: za te sześć można wymienić CAŁY tabor autobusowy. I to nie na jakiś tam używany, tylko na nie śmigane nówki prosto z fabryki.
Też nie bardzo rozumiem co ma SSE wspólnego z rozwojem tramwajów? Towarowy ten tramwaj ma być, czy jak??? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:35, 31 Maj 2007 |
|
Robson napisał: |
tramwaje będą głównie używane do straszenia zajęcy i bażantów na północnych i południowych łąkach naszego miasta.
|
Niezłe Argumenty są takie ,że nowy tramwaj pojezdzi około 45lat a nowy autobus wytrzyma z góra 20 lat na nienajlepszych naszych drogach.Kolejny argument to taki ,że UE wspierać będzie w największym procencie zakup taboru tramwajowego. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 14:37, 31 Maj 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:37, 31 Maj 2007 |
|
Cytat: |
Kolejny argument to taki ,że UE wspierać będzie w największym procencie tabor tramwajowy. |
No coś Ty? Do straszenia zajęcy... ??? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:41, 31 Maj 2007 |
|
Tramwaj choć drogi to jednak jest to pojazd ekologiczny, nie to co autobus.Co do tych zajęcy to będą eksmitowane bo powstaną tam poteżne hale podobne do tych z Łysomic. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 14:57, 31 Maj 2007 |
|
...a w tych halach będą cosik dłubać świstaki co tramwajów się nie boją, i co przez pół roku nic jeść nie muszą, tak?
A prąd do tramwaju w Polsce ro niby skąd, he? Ze spalonego węgla i ropy, no przecież!! To że nam nie "kurzy", nie znaczy że nikomu nie szkodzi. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 15:04, 31 Maj 2007 |
|
Robson napisał: |
...a w tych halach będą cosik dłubać świstaki co tramwajów się nie boją, i co przez pół roku nic jeść nie muszą, tak. |
Pewnie będzie płaca 600 zł na rękę.Co do trucia dymu z węgla to ten dym bynajmniej u nas nie wylatuje tylko gdzieś tam w Pątnowie.A miasto pozostałoby czyste od spalin autobusowych. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 15:24, 31 Maj 2007 |
|
Cos Ci powiem, Gawron. Poruszyłeś bardzo istotną kwestię. Chodzi o spaliny. I sam spróbuj odpowiedzieć na takie pytanie: "Co wytwarza więcej spalin: 60 autobusów czy 15 tys. samochodów?" |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 17:30, 31 Maj 2007 |
|
No pewnie ,że samochody.Ale patrząc na 60 tramów i 60 autobusów przewaga tych pierwszych jest miazdząca. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:47, 01 Cze 2007 |
|
Robson napisał: |
...czy zdajesz sobie sprawę jaki jest koszt zakupu 6 nowych tramwajów. Obrazowo: za te sześć można wymienić CAŁY tabor autobusowy. I to nie na jakiś tam używany, tylko na nie śmigane nówki prosto z fabryki. |
Z takim myśleniem to za 100 lat nie doczekamy się choćby połowy nowego wagonu tramwajowego. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:58, 01 Cze 2007 |
|
Dokładnie tak.Tabor się nam sypie więc trzeba w niego zainwestować bez względu na koszty,bo wkrótce nie będzie czym jeździć. |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Pią 13:01, 01 Cze 2007 |
|
Faktycznie, koszty jednostkowe tramwajów i autobusów są "dość odmienne", tyle, że na zakup wagonów tramwajowych jest szansa wyciągnąć coś z UE, z autobusami jest znacznie trudniej. Skoro więc jest szansa "wywalczyc" jakieś pieniądze na tramwaje, to trzeba się postarać. Fakt, że w takiej sytuacji potrzebny będzie także "istotny" wkład własny, ale jeśli nie stać nas na dołożenie własnej części do środków unijnych, to trzeba sie w ogóle zastanowić, czy "długofalowo" stać nas w ogóle na komunikację tramwajową. Bo jeśli teraz nie będziemy mieli tego "własnego wkładu", to skąd mamy mieć go w przyszłości? Zresztą, w przyszłości może być większy problem z pozyskiwaniem funduszy unijnych. Albo więc "Miasto" myśli o utrzymaniu trakcji tramwajowej i planuje inwestycje w tabor, albo trzeba się szykować na dalszą jazdę "siłą rozpędu", wspomaganą pospolitym ruszeniem typu GT6, czy GT8 .
Swoją drogą, podejżewam, że gdyby Robson miał wybierać, wolałby całkowitą wymianę taboru autobusowego niż te 6 nowych tramów Nie wchodząc tu w sympatie poszczególnych Użytkowników forum (i swoje własne), byłoby to, pod względem komfortu przewozów, bardziej odczuwalne dla ogółu podróżnych. [W końcu można by było pomyśleć o zakupie i remoncie kilku używanych migów - z uwagi na właściwości akustyczne pewnie jeszcze lepiej radziłyby sobie ze straszeniem zajęcy i bażantów ] |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 13:44, 01 Cze 2007 |
|
Tylko jak długo da się jechać "z rozpędu"? Fabrycznie nowe wagony kupiono ostatni raz w 1986 roku, remonty torów w ostatnim czasie to właściwie pełna kosmetyka a obecnie posiadany tabor raczej nie młodnieje. W którymś momencie coś się zatnie w tej "machinie" i wtedy dopiero decydenci może łaskawie zwrócą uwagę na tramwaje. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|