Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pon 16:53, 17 Wrz 2007 |
|
Moim zdaniem zainstalowanie zwrotnicy elektrycznej na Toruńskiej i na Placu od strony Dworca nie powinno sprawić problemu. Dodam, że na Placu od strony Dworca była zamontowana już zwrotnica elektryczna, taka jak od strony tarpna. To było w latach 90, kiedy jeździła trójka. Jeśli zaistniałaby potrzeba uruchomienia tej linii na stałe, to sądzę, że takie zrotnice musiałyby powstać. Jesli chodzi o przystanek w stronę Rządza, dla trójki, to nic nowego nie będzie, bo ludzie wiedzą, ze ta lni zatrzymje się na Toruńskiej, za zakrętem z Placu. Sam rozkład jest OK. J bym raczej nie dublował kursów obu linii na tej trasie, zrobiłbym jakieś odstępy. Jak wyliczyłem, żeby 2 i 3 mogły jeździć naprzemian co 5 minut, to by musiały powstać mijanki na Wybickiego i Fortecznej, by 1 z 2 jeździły naprzemian co 4-6 minut, bo inaczej się nie da puścić 1 i 3 na wspólnym odcinku Dworzec - Plac. Chyba, że ktoś by chcial, by wszystkie 3 linie jeździły co 12 minut, by razem na wspólnych odcinkach jeździły co 6 minut.
Cytat: |
Z tym to raczej się zgadzam. Myślę, ze po ewentualnym zbudowaniu linii na Lotnisko, to by już można było uruchomić 3, a nawet i 4, w tym sensie, że 3 do tarpna, a 4 na Rządz, czy też dalej tam po wydłużeniu do Mniszka. |
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 17:19, 17 Wrz 2007 |
|
Co do przystanku to należałoby umiejscowić na Toruńskiej słup z rozkładem jazdy dla T3.
A co do mijanek, to chciałeś chyba napisać na Wybickiego i Legionów przy poliklinice bo przy Fortecznej jest. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 16:39, 18 Wrz 2007 |
|
Zgadza się. Słup powinien wtedy stanąć. A co do mijanek, masz rację. Miałem na myśli poliklinikę, a nie Forteczną, bo tam jest. Ale nie wiem czy pamiętasz, że na Wybickiego i miej więcej koło Polikliniki, bardziej w stronę 6 Marca były mijanki gdzieś do 1992 roku. Wtedy tramwaje 1 i 2 jeździły na przemian co 3,5 minuty. Pamiętam że według tamtego rozkładu pierwsza 1 jechała z dworca o 4.11 i że szczyty komunikacyjne były dwa - poranny i popołudniowy, a więc jak w autobusach. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 16:59, 18 Wrz 2007 |
|
Ta szczecińska szóstka jeździ ulicą Matejki tylko awaryjnie,w czasie imprez na wałach Chrobrego, i dlatego na wpsomnianym przez Gawrona skrzyżowaniu nie ma zainstalowanej zwrotnicy, bo szóstka tamtedy jeździ zazwyczaj kilka dni w roku. A co do grudziadzkiej trójki, to zwrotnice musiałyby być zainstalowane na podczerwień. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 6:41, 19 Wrz 2007 |
|
Niestety mijanki pamiętam tylko ze zdjęć. Przydałyby się one z powrotem, bo po 1.Umożliwi to zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów, 2.Rozdzielenie kursów T1 i T2, tak żeby się nie dublowały, no a po 3. Nawet przy obecnym rozkładzie, tramwaj oczekujący na mijance przy Fortecznej nie musiałby oczekiwać na spóźniony (często nawet o klika minut) tramwaj z przeciwnego kierunku.W takiej sytuacji motorniczy pojechał by do następnej mijanki, unikając w ten sposób opóźnienia kolejnego tramwaju. Jeżeli znajdą się większe środki na budowę, to zastanowiłbym się nad budową dwutoru na całej długości od Wybickiego aż do Tarpna. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 16:25, 19 Wrz 2007 |
|
całkowicie się z tobą zgadzam, co do potrzeb na te mijanki. Ja pamiętam je osobiscie. a dwótor na tym odcinku, tj od wybickiego do Tarpna MZK chciało ułożyć w latach 1990tych, tj przed romontami torów w tamtym rejonie, ale władze miasta nie chciały się na to zgodzić. Moim zdaniem tam dwutor powinien być. tak samo jak na Rapackiego, by 1 i 3 jeździły przez taką pętlę uliczną od Placu przez dworce PKs i PKP, Dworcową i focha, jak opisywały Nowości w sierpniu 1996 roku ("Piechotą na dworzec"). To tez by ułatwiło komunikację w tym rejonie i można zastosowac tu te same argumenty, jakie przytoczyłeś w przypadku mijanek na Wybickiego i Poliklinice. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 6:34, 20 Wrz 2007 |
|
No z pewnością taka pętla uliczna by się tam przydała. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 9:24, 23 Wrz 2007 |
|
Cieszę się, że nie tylko ty tak uwazasz, bo znam jeszcze wielu innych ludzi, nie tylko miłośników KM, którzy tak uważają. Byłem w maju na spotkaniu w ratuszu z wiceprezydentem, i gdy dowiedziałem się, jakie są planu rozwoju sieci, to wraz z kolgami staraliśmy się wypersfadować mu, by do nich dopisać tą pętlę ulczną w okolicy dworca. Zresztą zobaczymy, co z tego wyjdzie, sądząc po dotychczasowych działaniach, pewnie nic. Ale sądzę, że warto było upchnąć ten temat. Kolega w między czasie przedstawił Sikorze pomysł , stary z resztą, żeby wybodować tor w kieunku tarpna przez Groblową i połączyć go z istniejącą trasą na Rybnym Rynku - wjazd na Wybickiego. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 15:48, 21 Lis 2007 |
|
Powracając jednak do tematu; Na dzień dzisiejszy, po wprowadzeniu 2 listopada nowego rozkładu, 3 powinna jak najbardziej jeździć, po to by wypełnić luki w czasie przerw na posiłek, a także jako dodatkowe wspomagające kursy. Jak na dwójce będzie zęstotliwość 7 minut, to ok, zgodzę się, ze 3 nie będzie już potrzebna. Ale na dzień DZIESIEJSZY JEST POTRZEBNA. |
|
|
|
|
admin
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Czw 10:20, 22 Lis 2007 |
|
Mati raz mogłem podarować ale drugi raz popełniłeś ten sam błąd - niestety na jakiś czas masz ostrzeżenie za pisanie post po poście. Jeżeli chcesz coś uzupełnić to proszę skorzystaj z opcji "zmień". To ostrzeżenie tylko w kwestii formalno - technicznej ale proszę nie zapominaj o tym co napisałem powyżej.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:22, 25 Lis 2007 |
|
Aha. Dobrze, będę pamiętał. Dzięki. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|