|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:27, 10 Sie 2007 |
|
Mam do ciebie taką prośbe: zamieść ten tekst na forum jako nowy temat,
właśnie T3.
Czy istnieje możliwość funkcjonowania w Grudziadzu 3 linii tramwajowych?
Tak! Już raz w historii tak było, miało miejsce w 1963 roku, kiedy
tramwaje przejeżdżały przez ul. Włodka(właśnie linia nr 3). Uklad linii
wyglądał następująco:
1. Al. 23 Stycznia - Tarpno
2. Al. 23 Stycznia - Południowa
3. Dworzec PKP - Poludniowa
Działo się to z powodu budowy kolektora ściekowego w ul. Focha, o czym
informuje najnowsza książka Marcina Klassy "Grudziądzkie tramwaje i
autobusy". Ale nie o reklamę tej książki chodzi.
Do rzeczy. Obecnie też można uruchomić trójkę na stałe, puszczając ją
jako linię szczytową w dni powszednie wg następującego rozkładu: z
Dworca PKP 6.28 - 7.28 co 20 minut, 7.58, 8.18, 8.48 - 15.08 co 20 minut
i 15.38; z Rządza 6.57 - 7.57 co 20 minut, 8.27, 8.47, 9.17 - 15.37 co
20 minut i 16.07. Linia ta działałaby na tej samej zasadzie co 1 na
trasie z Placu do Tarpna i z powrotem, a więc jechałaby przed dwójką.
Rozkład 1 i 2 pozostałby teb sam co do tej pory. Sami zauważcie, że na
współnej trasie 1 i 2 obecny układ się sprawdza. A zwiększenie
częstotliwości samej tylko 2 do 7 czy 8 minut mogłoby wpłynąć na
zmiejszenie ilości pasażerów na 1. Do tego prz tej ewentualności
należałoby uruchomić 3 kolejne brygady dwuzmianowe na 2, a w
proponowanym tu układzie 3 linii uruchomić 3 służby jednozmianowe
(oszczędność w ilości motorniczych, których jest 26). Tak więc w dzień
powszedzni przacowaloby 20 na 26 motorniczych, a nie 23 na 26 (rezerwa w
ludziach tez jest ważna, np. w razie choroby).
Powody za uruchomieniem T3 na stałe:
1. Polepszenie skomunikowania Rządza i ul. Chełmińskiej z Dworcem PKP;
2. Bliżej znajduje się przystanek odjazdowy na rządz przy Dworcu PKP,
zamiast iść na ul. Królewską;
3. Według powyższego rozkładu jazdy uruchomienie tylko 3 służb
jednozmianowych będzie oszczędnijsze niz uruchomienie 3 nowych brygad
dwuzmianowych na dwójce. I tak poprawi to przewozy tramwajami na trasie
Plac - Rządz;
4. Zamiast uruchamiać 3 dodatkowych składów na dwójkę, oszczędniejsze
będzie uruchomienie 3 solówek bądź przegubów na trójkę, gdyż miasto
płaci do kasy MZK za każdy przejechany kilometr od każdego wozu osobne.
5. Tramwaj jest środkiem ekologicznym, a uruchomienie tej linii może
bardzo ułatwić życie mieszkańców, kto wie, jeśli trójka "chwyci", to
może okaże się na nią większe zapotrzebowanie w przyszłości.
6. Wzrośnie też prestiż miasta, które bedzie mogło się szczycić 3
;iniami tramwajowymi, a nie dwiema, i skończą się pytania
skonsternowanych przejezdnych typu "skąd ta trójka? Czyżby wybudowali tu
jakąś nową linię?".
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Pią 18:09, 10 Sie 2007 |
|
Jest wpis, są informacje, tylko nie wiadomo, o co chodzi. Bo jest we wpisie wprawdzie pytanie, ale autor sam zna na nie odpowiedź, którą przedstawiono.
Gawronie - jesli zdecydowałes się na zamieszczenie rozważań Marcina Klassy, to powinieneś jakoś się do nich odnieść, a jesli chodzi o to, by inni wyrazili swoje opinie, to wskaż, czego one mają dotyczyć.
Bo tak szczerze to analizując - jest pytanie: "Czy istnieje możliwość funkcjonowania w Grudziadzu 3 linii tramwajowych?" i zaraz odpowiedź: "Tak". Czyli nie ma co dyskutować na ten temat; - faktycznie, także moim zdaniem, mogą u nas "technicznie" funkcjonować trzy linie tramwajowe. I to chyba tyle, bo nie wiem, cóz jeszcze należałoby dodać... |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Pią 18:30, 10 Sie 2007 |
|
Jeszcze prosiłbym o przedsawienie minusów, to wtedy ocenię, gdyż nie orientuję się w tramwajach |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Pią 18:53, 10 Sie 2007 |
|
No, nie spodziewaj się, że tramwajowy "maniak" (należy to rozumieć w znaczeniu pozytywnym), orędownik powołania linii nr 3 przedstawi Ci jakieś minusy Co najwyżej dowiesz się, że pomysł ma same plusy |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Pią 19:10, 10 Sie 2007 |
|
Tak, ale niech te minusy przedstawi realista Nie oczekuję akurat tego od pana Klassy. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 19:26, 10 Sie 2007 |
|
rammsteinfan napisał: |
Gawronie - jesli zdecydowałes się na zamieszczenie rozważań Marcina Klassy, to powinieneś jakoś się do nich odnieść, a jesli chodzi o to, by inni wyrazili swoje opinie, to wskaż, czego one mają dotyczyć. |
Marcinowi chyba chodzi o to czy jest sens powstania T3 w obecnie istniejacej sieci tramwajowej.Oraz szanse powstania 3 na podstawie wstępnych wyników napełnien w pojazdach MZK. |
|
|
|
|
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 19:55, 10 Sie 2007 |
|
Według mnie nie ma sensu powoływania linii numer 3. Ona nic nie zmieni, oprócz dodatkowego zamieszania w UM. Z tego co widzę to UM nie lubi zamieszania.
Trasa "Rządz - Dworzec PKP" bądz "Tarpno - Dworzec PKP" nic nie zmieni. Na Placu jest główny węzeł komunikacyjny, a to że dworzec jest oddalony o 2 kilometry to wynika ze specyfiki tego miasta. Dojechać tam można. Nie polecałbym tego miejsca podróżnym z zewnątrz, gdyż w tej okolicy - co tam dużo ukrywać - jest syf. Po co to reklamować ? Jak doprowadzą tam wszystko inne do stanu, w którym Goście nie będą musieli ukrywać zdjęć zrobionych w tym rejonie, to można myśleć o jakimś skomunikowaniu w postaci tramwajów. Na chwilę obecną Grudziądz nie ma się czym chwalić w tym miejscu |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 20:58, 10 Sie 2007 |
|
Iwan napisał: |
Dojechać tam można. Nie polecałbym tego miejsca podróżnym z zewnątrz, gdyż w tej okolicy - co tam dużo ukrywać - jest syf. Po co to reklamować ? Jak doprowadzą tam wszystko inne do stanu, w którym Goście nie będą musieli ukrywać zdjęć zrobionych w tym rejonie, to można myśleć o jakimś skomunikowaniu w postaci tramwajów. Na chwilę obecną Grudziądz nie ma się czym chwalić w tym miejscu |
Nie ma stacji Grudziądz tylko goście zajeżdzją do miasta Biedronka |
|
|
|
|
Amax
Administrator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Pią 21:36, 10 Sie 2007 |
|
Ciekawe czy wizja tramwajowej trójki przewiduje techniczną stronę jej wprowadzenia.
Za przykład niech posłużą zwrotnice, które nie wszędzie są sterowane elektrycznie. Wyobrażam sobie to - wysiadanie motorniczego na placu, przekałdanie zwrotnicy, jazda do Dworca. Podjeżdza dwójka wysiada motorniczy, przekłada zwrotnicę jedzie do Tarpna. Nie uważacie że trochę śmieszne?
Furia wśród pasażerów. Nic tylko robić zdjęcia... |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:44, 10 Sie 2007 |
|
Amax napisał: |
Za przykład niech posłużą zwrotnice, które nie wszędzie są sterowane elektrycznie. Wyobrażam sobie to - wysiadanie motorniczego na placu, przekałdanie zwrotnicy, jazda do Dworca. Podjeżdza dwójka wysiada motorniczy, przekłada zwrotnicę jedzie do Tarpna. Nie uważacie że trochę śmieszne?
Furia wśród pasażerów. Nic tylko robić zdjęcia... |
Pamiętam te czasy gdy motorniczy musiał przekładać zwrotnicę na Placu jak jechał 2 na Południową.Trochę czasu się traci i jest to niewygodne zimą. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 9:41, 11 Sie 2007 |
|
A JA TAM JESTEM ZA LINIA 3 ZAWSZE BYłEM. JEDNAK UWAŻAM IŻ KURSOWANIE JEDNOCZESNE 2 I 3 BEDZIE TROCHE BEZSENSOWNE UWAŻAM ZE LINIA 3 POWINNA JEZDZIC POMIEDZY KURSAMI 2. jEDNAK BYŁO BY TO BARDZO TRUDNE DO SKOMUNIKOWANIA Z 1 I 2 NO ALE NIE NIEWYKONALNE. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 11:59, 11 Sie 2007 |
|
Rozwiązanie z przestawianiem zwrotnic mogłyby być tzw,sanki na sieci trakcyjnej.Albo juz droższa wersja ze zwrotnicą sterowaną na promienie podczerwone tylko ,że taka sama zwrotnica jak na wyjezdzie z Placu na Rządz z racji zabudowanego torowiska raczej nie wchodziłaby w grę.Może by się dało to sterować drogą radiową tak jak np:sygnalizację świetlną. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 21:29, 11 Sie 2007 |
|
Te same argumenty znawcy za uruchomieniem "3" można również użyć jako przeciwne jej uruchomieniu.
1. Polepszenie skomunikowania Rządza i ul. Chełmińskiej z Dworcem PKP; (tylko kto będzie jeździł na Dworzec???)
2. Bliżej znajduje się przystanek odjazdowy na rządz przy Dworcu PKP,
zamiast iść na ul. Królewską; (pociągów jak na lekarstwo i nikt z tobołami na Dworzec nie jeździ - także lokalizacja przystanku- bez znaczenia)
3. Według powyższego rozkładu jazdy uruchomienie tylko 3 służb
jednozmianowych będzie oszczędnijsze niz uruchomienie 3 nowych brygad
dwuzmianowych na dwójce. I tak poprawi to przewozy tramwajami na trasie
Plac - Rządz; (a ja *** myślałem, że najwiecej pasażerów jeździ na trasie Stare Miasto - real i z powrotem. Teraz zostałem oświecony, że wszyscy klienci reala chcą się na plac dostać albo na dworzec)
4. Zamiast uruchamiać 3 dodatkowych składów na dwójkę, oszczędniejsze
będzie uruchomienie 3 solówek bądź przegubów na trójkę, gdyż miasto
płaci do kasy MZK za każdy przejechany kilometr od każdego wozu osobne. (pojedyncze wozy niedawno przerabialiśmy i wszyscy wiedzą jak to się skończyło)
5. Tramwaj jest środkiem ekologicznym, a uruchomienie tej linii może
bardzo ułatwić życie mieszkańców, kto wie, jeśli trójka "chwyci", to
może okaże się na nią większe zapotrzebowanie w przyszłości. (masło maślane - bez komentarza).
6. Wzrośnie też prestiż miasta, które bedzie mogło się szczycić 3 liniami tramwajowymi, a nie dwiema (jakoś nie mam z tego powodu kompleksów a i miastu przez ponad 100 lat z dwiema liniami prestiżu nie ubyło czyli "co się nie naje to nie naliże...") |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 12:28, 12 Sie 2007 |
|
Co do przestawiania zwrotnic to Marcin Klassa Podaje przykład ze Szczecina lini NR6 na ul Matejki.Ma ona tam takt 12 minutowy i motorniczy musi przestawiać tam za każdym razem zwrotnicę.U nas ułatwieniem może być to ,że tramwaj musi się i tak zatrzymwać w pobliżu zwrotnicy bo ma tam przystanek. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:58, 12 Sie 2007 |
|
Właśnie co do przystanku,to należałoby umiejscowić dodatkowy przystanek dla linii nr 3 na ul. Toruńskiej.Gawron jadąc z Rządza do Dworca PKP to owszem zwrotnica jest przed przystankiem ale już z kolei jadąc w przeciwnym kierunku nie jest, więc motorniczy musiałby wysiadać z tramwaju poza przystankiem.Wydaje mi się że ta linia nie ma większego sensu.Może i owszem woziła by pasażerów z Rządza do Al.23 Stycznia a dalej do dworca woziłaby powietrze,więc tworzenie tej linii jest moim zdaniem bezsensowne. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |