Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Sob 13:47, 03 Lut 2007 |
|
MZK nie jest w stanie udźwignąć remontów taboru, torowisk, trakcji i kabli zasilających. Miejski przewoźnik wyjdzie na zero, jeśli miasto weźmie na siebie te remonty. - Zamierzamy przejąć od spółki torowiska i trakcje - zapowiada wiceprezydent Sikora - często ekipy MZK naprawiały torowiska, choć niszczyły je TIR-y i inne pojazdy korzystające z naszych ulic. Torowiska idą w jezdni i logiczne jest, że ich naprawy będą w gestii Wydziału Dróg Miejskich i Transportu Zbiorowego. Także zatoki i wiaty, dotąd "bezpańskie", które były przedmiotem "przepychanki", kto ma je naprawiać.
Będą też inne zmiany. Oprócz tego, że prof. Olgierd Wyszomirski z Uniwersytetu Gdańskiego wykona analizę MZK, w autobusach i tramwajach pojawią się
ankieterzy liczący ludzi,
aby ustalić, z których linii korzystamy najczęściej. - Te dane pozwolą poprawić rozkłady MZK - tłumaczy wiceprezydent - musimy też ustalić, ilu mieszkańców korzysta z innych środków transportu - taksówek, prywatnych linii przewozowych. Grudziądz to jedyne w Polsce miasto tej wielkości, które nie ma zintegrowanego planu transportu zbiorowego. Zaczniemy go tworzyć wiosną. Trzymam Pana Sikorę za słowo.Pożyjemy zobaczymy. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 14:46, 03 Lut 2007 |
|
Gawron, to że potrafisz wklejać artykuły prasowe to już wiemy. A kiedy poznamy Twoje własne opinie na tematy, które rozpocząłeś? |
|
|
|
|
Amax
Administrator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Sob 15:34, 03 Lut 2007 |
|
Ha, ha. Ciekawe skąd wzięli dane do Informatora Stytystycznego, skoro:
Cytat: |
...musimy też ustalić, ilu mieszkańców korzysta z innych środków transportu - taksówek, prywatnych linii przewozowych... |
. Jak to się mówi: Dobry bajer pół sukcesu! |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 20:36, 03 Lut 2007 |
|
po co tworzyc post który nie ma żdnego potwierdzenia.."zmiany w tramawajach" żadnych zmian nie ma! a tramawaj do mniszka? hmmm to żadna zmiana.. bo narazie ona się nie dokonała...wg mnie to tu powinno byc wpisywane to wszytsko co jest nie tak z naszymi liniami ... ale moze ja sie "nie znam" a tak właściwie to wiceprezydent Sikora został wyrzucony przez Wiśniewskiego...teraz chyba dopiero widze obłude pana W.. a pan Sikora chyba zamierza skorzystać z drugiej szansy.... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 17:01, 12 Cze 2007 |
|
Dziś w ESCE mówiono o zadłużeniu MZK wynosi ono jakieś 1 mln 300 tys zł.Ponoć UM chce rozdzielić tramwaje od autobusów.Jezeli poszłoby to drogą elbląską to jestem za. |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Wto 17:26, 12 Cze 2007 |
|
Ja też jestem za, ale nie do końca. Wolałbym, żeby obok komunalnej spółki tramwajowej była również komunalna spółka autobusowa, a nie jakieś ALP-y czy PKS-s obsługujące linie autobusowe.
Sam podział spółki na oddzielne trakcje jest naturalnie również kontrowersyjny. Wiąże się z powstaniem nowych etatów kierowniczych itp (wiadomo - dodatkiowe koszty). Jest to jednak chyba jedyna szansa na to, by sieć tramwajowa w naszym mieście zaczęła się rozwijać, bo władze nowej spółki chyba musiałyby trochę myśleć o przyszlości swojej firmy. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 20:22, 12 Cze 2007 |
|
Mnie elbląska droga absolutnie nie pasuje. To jest barbarzyństwo w ogóle. Spójrzcie na Białystok, gdzie te wszystkie spółki zaczęły się łączyć, żeby po prostu byc silną firmą. Po co mamy powielać blędy innych, kiedy rozwiązania już są? |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Śro 8:50, 13 Cze 2007 |
|
No, Białystok to już szczyt skrajności w zakresie podziałów. Dla mnie podział na trzy komunalne spółki autobusowe to totalny bezsens i to jeszcze zrobiony na siłę. Bo w końcu na Skałdowej (w Białymstoku) jest zajezdnia autobusowa podzielona jakby na pół i w niej siedzibę mają dwie odrębne spółki! To już naprawdę trudno zrozumieć.
Serio jest pomysł połączenia tych wszyskich KZK, KPK i KPKMów? Ja niestety jeszze o tym nie słyszałem. Jeśli tak, to jednak ktoś konkretnie ruszył głową. Bo jeśli chodzi o organziatora przewozów, to też było tam sporo kombinacji. Najpierw był przecież ZOKM zajmujący się tylko KM, później pojawił się oszczędniejszy pomysł - połączono km z drogami, no a obecnie znowu drogi i km są administrowane przez odrębne podmioty. Jeśli jeszcze firmy autobusowe się połączą, to historia znowu zatoczy koło (choć tramwaje już pewnie nie wrócą). |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 9:13, 13 Cze 2007 |
|
Ja z kolei z uwagi na mały lokalny patriotyzm skłaniałbym się ku modelowi warszawskiemu. Co ciekawe tu jest dokładnie niż w Grudziądzu bo autobusy cierpią na brak rozsądnego zarządzania. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 12:08, 13 Cze 2007 |
|
SM0li napisał: |
Ja z kolei z uwagi na mały lokalny patriotyzm skłaniałbym się ku modelowi warszawskiemu. Co ciekawe tu jest dokładnie niż w Grudziądzu bo autobusy cierpią na brak rozsądnego zarządzania. |
A jak jest w Wawie Jedna spółka to TW a ile jest spółek autobusowych Rozumiem że tramwaje w Wawce mają sie lepiej niż autobusy |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 12:57, 13 Cze 2007 |
|
W Warszawie transport organizuje ZTM a przewozy wykonują TW i MZA oraz prywaciarze autobusowi: Mobilis, Veolia, PKS Grodzisk i ITS Michalczewski. Tramwaje w Warszawie mają się dużo lepiej widać to po płacach, inwestycjach w tabor czy infrastrukturę a na autobusach jest dokładnie odwrotnie, no może coś się ruszyło w taborze ale reszta jest w stanie opłakanym. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 14:03, 13 Cze 2007 |
|
SM0li napisał: |
Tramwaje w Warszawie mają się dużo lepiej widać to po płacach, |
To dlaczego masz zamiar zostać kierowcą a nie motorniczym.Skoro w tramwajach lepiej płacą |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 18:55, 13 Cze 2007 |
|
Dostanie się na sam kurs wymaga pleców i protekcji oraz przebicia się przez blisko 500 chętnych na 30 miejsc a potem nie ma żadnej gwarancji zatrudnienia. |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Śro 19:39, 13 Cze 2007 |
|
Cytat: |
To dlaczego masz zamiar zostać kierowcą a nie motorniczym.Skoro w tramwajach lepiej płacą |
Oj, Gawron, Gawron... Pieniądze to nie wszystko Skoro tramwaje mają się dobrze i potrzeba zrobienia pożadku w autobusach, to dobrze, że chociaż jeden kierowca pożadny się szykuje. No bo kto ma być lepszym kierocą, niż miłkośnik km (?) No, a jak kierowcy będą ok, to i usługi MZA się poprawią. Gdy usługi będą na wysokim poziomie, to i pensje podskoczą (czego życzę!). |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 19:54, 13 Cze 2007 |
|
[quote="rammsteinfan"]
Cytat: |
Oj, Gawron, Gawron... Pieniądze to nie wszystko |
Gdyby to była prawda to SM0li wybrałby MZK G-dz.Ale tego nie ganię.Niech chłopak sobie zarobi i zdobędzie praktykę.Może kiedyś wróci do nas ale już nie jako kierowca tylko nawet zajmie poważne stanowisko pracy w ZKM lub MZK . Z czego z całego serca mu życzę. |
|
|
|
|
|