Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:26, 17 Lip 2007 |
|
Czytaj tu [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
Jasin
Koneser
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin
|
Wysłany:
Wto 14:01, 17 Lip 2007 |
|
takiego węża jeszcze nie widziałem ani nie słyszałem o takim MAszyna porządna, nie ma co... ciekawe jak sie sprawdzi na zatłoczonych warszawskich ulicach... czy nie będzie kolejną przyczyną korków |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:02, 17 Lip 2007 |
|
W zasadzie żadna nowość. I nie jest w tej rekordowej długości osamotniony. Identyczną długość ma Skoda - Porsche 16T. Nie wiem czy były robione testy porównawcze tych pojazdów, ale wyrobiona już marka (Skoda i Porsche) nie pozwala na jakąś fuszerkę. [link widoczny dla zalogowanych]. Sądzę, że Pesa zdążyła już sobie wyrobić złą markę jako producent szynobusów, a to nie wróży nic dobrego dla innych konstrukcji. Jedyną rzeczą, która mnie zaciekawiła w ofercie Pesy jest kompleksowa modernizacja tramwajów 105 i 805. Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu, by po Grudziądzu pomykały sobie takie odnowione "osiemsetpiątki": [link widoczny dla zalogowanych] Prezentują się naprawde nieźle. Ciekawe tylko jak się to wszystko sprawuje? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:38, 17 Lip 2007 |
|
Robson napisał: |
Prezentują się naprawde nieźle. Ciekawe tylko jak się to wszystko sprawuje? |
Jak rozmawiałem kiedyś z prezesem MZK modernizacja takiego wozu byłaby opłacalna przy wozie nie starszym niz 15-20 lat.A niektóre nasze 805 mają już 29 lat.Ponoć te Bydgoskie wozy po modernizacji niezle sie sprawują. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:46, 17 Lip 2007 |
|
Gawron napisał: |
Robson napisał: |
Prezentują się naprawde nieźle. Ciekawe tylko jak się to wszystko sprawuje? |
Jak rozmawiałem kiedyś z prezesem MZK modernizacja takiego wozu byłaby opłacalna przy wozie nie starszym niz 15-20 lat.A niektóre nasze 805 mają już 29 lat.Ponoć te Bydgoskie wozy po modernizacji niezle sie sprawują. |
Nie orientuję się jak wygląda tego typu modernizacja, ale wg mnie to wiek nie ma nic do rzeczy. Bo przecież zmieniany jest układ napędowy i nadwozie, czyli generalnie wszystko. Wózki naprawiane są na bieżąco. No to już nie wiem o co chodzi...??? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 16:04, 17 Lip 2007 |
|
Robson napisał: |
Gawron napisał: |
Robson napisał: |
Prezentują się naprawde nieźle. Ciekawe tylko jak się to wszystko sprawuje? |
Jak rozmawiałem kiedyś z prezesem MZK modernizacja takiego wozu byłaby opłacalna przy wozie nie starszym niz 15-20 lat.A niektóre nasze 805 mają już 29 lat.Ponoć te Bydgoskie wozy po modernizacji niezle sie sprawują. |
Nie orientuję się jak wygląda tego typu modernizacja, ale wg mnie to wiek nie ma nic do rzeczy. Bo przecież zmieniany jest układ napędowy i nadwozie, czyli generalnie wszystko. Wózki naprawiane są na bieżąco. No to już nie wiem o co chodzi...??? |
Żeby taka modernizacja się zwróciła potrzeba około 10 lat lub moze nawet wiecej.Modernizacja z 805 NA na 805 NT tyle czasu potrzebuje,żeby sie koszta pokryły. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 16:14, 17 Lip 2007 |
|
Nie wiem o czym do mnie piszesz, Gawron? Zwrot kosztów w komunikacji miejskiej??? Nigdzie na świecie tego nie ma. To tak samo jakbyś powiedział: "Zburzmy most, bo on zysków nie przynosi, bo w nocy nikt po nim nie chodzi ani nie jeździ, a jeszcze go trzeba remontować i odnawiać". Kiedy taki most się zwróci Gawron, co? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 17:36, 17 Lip 2007 |
|
Robson napisał: |
Nie wiem o czym do mnie piszesz, Gawron? Zwrot kosztów w komunikacji miejskiej??? Nigdzie na świecie tego nie ma. To tak samo jakbyś powiedział: "Zburzmy most, bo on zysków nie przynosi, bo w nocy nikt po nim nie chodzi ani nie jeździ, a jeszcze go trzeba remontować i odnawiać". Kiedy taki most się zwróci Gawron, co? |
Chodzi mi o to ,że budżet naszego MZK nie pozwala nam narazie na takie szaleństwa 3 lata temu była mowa o doczepach czynnych i nic z tego nie wyszło. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 18:10, 17 Lip 2007 |
|
Zwrot kosztów a brak pieniędzy w budżecie to jakby dwie różne historie, nie uważasz? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 18:35, 17 Lip 2007 |
|
Zgadza się.Miasta ,które mają więcej pieniędzy jednak modernizują 805 na Bulwy(Wrocław,Szczecin).Jednak nie wiem ilo letnie są to wozy,żeby porównać to do naszych grudziądzkich warunków. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 14:07, 22 Sie 2007 |
|
Moje przypuszczenia co do wyrobów pesy okazały się słuszne. Po szynobusach czas na tramwaje [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Śro 14:33, 22 Sie 2007 |
|
Szczerze mówiąc, również n ie jestem zdziwiony...
Nabradziej spodobało mi się zdanie: "Do końca października na tory ruszy jeszcze 14 kolejnych". Ja bym napisał - ruszy, albo i nie ruszy |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 14:52, 22 Sie 2007 |
|
Wiesz jaki będzię ciąg dalszy? Pojeżdżą sobie trochę (albo i nie pojeżdżą ) a później zapakują tę kupę złomu na pociąg i wyślą na adres producenta, żądając zwrotu kasy. I to za całe 15 sztuk. A za tą kasę kupią normalne tramwaje z Cegielskiego albo skąd tam będą chcieli. |
|
|
|
|
rammsteinfan
Ideolog
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz
|
Wysłany:
Śro 15:05, 22 Sie 2007 |
|
Ja raczej podejżewam, że wprowadzą je do eksploatacji, poszczegółne sztuki pojeżdżą wiećej, inne mniej, w międzyczasie Pesa będzie je naprawiała na gwarancji - część w Wawie, cześć pewnie jeszcze w międzyczasie zobaczy Bydgoszcz, z czasem gwarancja się skończy i ... problem pozostanie. Choć, zakładając optymistyczniejsze rozwiązanie - byćmoże w trakcjie eksploatacji uda sie niektóre niedociągnięcia wyeliminować, trochę poprawić pewne rozwiązania i nie bedzie (tak) źle. W każdym razie - w zwrot pieniędzy za bardzo nie wierzę. |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 15:12, 22 Sie 2007 |
|
Już takie rzeczy się zdarzały. O ile dobrze pamietam, Warszawa zwróciła partię Solarisów do producenta, tylko nie wiem czy dostali zwrot kasy czy też nowe wozy. No cóż, oni mogą sobie na to pozwolić. Nikt im nie podskoczy. |
|
|
|
|
|