Tramwaje hamują elektrodynamicznie - silnik zamieniany jest w prądnicę silnie obciążoną oporami. W oporach wydzielana jest spora moc podczas hamowania. Konstruktorzy wagonów 105N/805N przewidzieli możliwość wykorzystania ciepłą oddawanego przez te opory do dodatkowego wspomagania ogrzewania wnętrza wagonu. W okresie zimowym jest udrażniany kanał łączący opory hamowania z ciągiem grzejników w wagonie.
Korozja - nieuchronna korozja powoduje, że powstają dziury i powietrze ogrzane przez opory hamowania dostaje się non-stop do środka. Stąd wrażenie że latem jest włączone ogrzewanie.
A kto kiedyś przechodził tuż obok wózków tramwaju w upalny dzień? Nie czuć było jaki żar bucha od wózków?
Gość
Wysłany:
Śro 17:39, 30 Kwi 2008
TP napisał:
Eeeechhhh. To nie ogrzewanie.
A kto kiedyś przechodził tuż obok wózków tramwaju w upalny dzień? Nie czuć było jaki żar bucha od wózków?
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach